Saturday, December 18, 2010

musykil....



orang melayu memang macam ni..bnyak menimbulkan persoalan dari mencari jalan penyelesaian...semua benda nak dipersoalkan...apa yang kerajaan buat dipersoalkan...x buat dipersoalkan...kerajaan buat gini salah...gitu salah...tapi post kali ni x de kena mengena pun pasal kempen nak menyokong kerajaan...seperti yang diaur2kan oleh ramai pihak yang mana pilihan raya Umum ke13 akan berlangsung pada tahun depan akibat Dato' Seri Najib menangguhkan pemilihan agung UMNO...sekarang ni biarlah kita fokus pada pilihan raya negeri sarawak yang katanya bakal berlangsung lebih hampir dari pru13..

berbalik kepada persoalan diatas...orang melayu lebih banyak menimbulkan persoalan dari mencari penyelesaian...benda ni aku dapat ilham semasa berkumpul pada pagi semalam.aku mendengar seorang dari budak aku...asyik nak mengomel je..

menggomel-istilah yang digunakan kepada orang yang asyik bercakap itu salah ini salah...sampai aku pun nek mental dengar dia cakap macam tu..jangan mcm tu my friend..kalo ko syik menggomel sampai bila nak settle..tolong la..

apa pun nasihat ku kepada semua yang baca...ayuh..fikir solution bukan persoalkan...memang baik untuk mempersoalkan sesuatu bagi meningkatkan mutu sesuatu produktiviti...tapi biarlah persoalan itu disertai dengan jawapan...

aku nak upload gambar..tapi lama lak dia nak loading,,,geram aku..seb bek..ish3....bnyak gmbar smlm time function x masuk lg ni...(da berjaya)

2 comments:

  1. mungkin dari persoalan baru timbul penyelesaian...kire cam lambat sikit la bertindak an...

    ReplyDelete
  2. mungkin kot..tapi berapa ramai yg macam ni...ade penyelesaian...baru umat akan maju...hehe

    ReplyDelete