Sunday, December 26, 2010

syabas...

Malaysia tanah tumpah darahku

barisan pemain harimau malaya.

sememangnya aku menunggu malam ni setelah tamatnya keputusan perlwanan bola sepak antara Malaysia dan Indonesia berakhir. Ucapan syabas dan tahniah tidak putus2 pada setiap pemain Malaysia dapat dilihat pada fanpage facebook. terutama khairul fahmi che mat yang boleh dianggap sebagai calon pemain terbaik pada malam ni. komunikasi antara pemain pertahanan dan penjaga gol dilihat antara cukup serasi. Apa pun pujian melambung wajar diberikan pada setiap pemain Malaysia yang bersungguh pada malam ni. Tidak terlupa juga kepada semua penyokong Malaysia yang memenuhi Stadium Putra Bukit Jalil yang seramai 80,000 orang. Lautan kuning memberi semangat kepada pemain untuk terus memberikan persembahan yang terbaik.

sebenarnya malam ni aku nak cakap pasal benda lain,tapi perasaan gembira akibat kemenangan Malaysia terlalu menggunung. Takut apa yang nak dicakap jadi lain lak. oleh itu aku nak cerita je la perjalanan menonton bola sepak walau hanya di kaca TV,perasaan menonton beramai-ramai sememangnya satu perasaan yang sangat sukar diperoleh. menonton seramai lebih kurang 20orang dalam satu bilik kecil sambil bersesak2 bagi mendapat view terbaik...merupakan the best moment sebelum berakhirnya 2010...suasana menjadi semakin hangat tatkala safee sali menjaringkan gol pertama..ni aku tngah x de suara ni...haha.terpekik sorakan punya pasal..

akhirnya setelah tamat perlawanan yang berakhir dengan skuad negara menang 3-0 keatas Indonesia, kami beramai-ramai menyanyikan lagu negaraku sebagai tanda hormat kepada negara tercinta..dan atas perjuangan pemain-pemain negara... yang bermain dengan sepenuh kudrat..fuh,lama tidak merasa perasaan macam ni..last aku rasa macam ni time selangor menang Liga super tahun 2009...tapi rasanya selangor menang lagi meriah kot.pasal aku meraikan di stadium kan...apa pun syabas buat skuad negara...bekalan yang agak selesa untuk ke Jakarta...keep fokus,29.12.10....bersama kita semua rakyat malaysia....ayuh!!!

No comments:

Post a Comment