Monday, December 13, 2010

dunia kartun..

salam kepada semua..
sememangnya ramai telah post pasal benda ni..
dunia kartun mereka yang mereka minat semasa kecil ...
macam2 jenis kartun yang keluar..antaranya kamen rider,ultraman..
berbagai2 lagi...tapi aku,series aku x minat dgn kamen rider...
ultraman bley r skit2...x amek dan x arif sgt pasal ultraman...
cuma tau beberapa jenis ultraman je,antaranya..
taro,seven,dyna, dan banyak lagi r..x tau aku..
cume aku tertarik dengan beberapa kartun dibawah..yang mana mmg aku layan sewaktu kecil2 dlu..
haha..
antara kartun yang berjaya menambat hati sewaktu aku kecik dlu..
antaranya, the simpson dengan cybercops..

kesah hikayat cybercops bermula apabila kejadian jenayah di jepun tetiba meningkat dengan mendadak...lantas pasukan polis tokyo telah mencipta 1 taskforce atau pasukan khas untuk melawan situasi tegang yang berlaku...pasukan yang dinamakan ZAC(Zero-Section Armed Constable) telah dicipta untuk menghadapi misi2 yang sukar melawan pengganas..atas usaha ini jabatan saintis di pihak polis mencipta 1 sut armor khas yang dikenali sebagai 'bit suits'..cybercops telah dianggotai oleh 4 anak muda...apa pun korang kena layan cerita ni ek....
cybercops

dan kartun next yang x tau r kenapa aku minat giler waktu kecik2 dlu time tu umur aku 4-5tahun..iaitu the simpson...haha..mengisahkan pasal sebuah keluarga simpson yang terdiri dari Homer, Marge, Bart, Lisa dan maggie..latar tempat bagi cerita ni adalah kat springfiled yang ada unsur2 penyidiran tentang pelbagai ciri-ciri tabiat termasuk budaya hidup masyarakat kat Amerika...siri kartun ni penah mendapat anugerah guinness world record bagi siri kartun yang paling panjang penah diterbitkan Fox broadcasting company..apa pun kartun ni memg best dlu waktu aku kecik2...balik tadika dengan mak aku je..terus bukak tv carik cter ni..sampai bapak aku belikan aku hadiah model bard simpson men skateboard..tapi ntah mana da benda tu...yela 4 generasi nak men benda tu kan..sampai kat adik2 aku je...JAHANAM....ke aku yang menjahanamkan benda tu...x tau la plak..hahaha...

keluarga bahagia encik simpson....bersama pets mereka..

apapun semoga korang bahagia dengan kartun korang ek...kalo korang ade kartun yang best dan lagi best dari kartun aku ni...jom kita kongsi...share...

No comments:

Post a Comment