Sunday, April 17, 2011

syabas tuan belog

assalamualaikum w.b.t kepada semua. dan kau..ye kau..yang sedang membaca.. ye ari ni berbgai input yang aku dapat ye dalam cabaran dan flow perjalanan nak kahwin ni. x sgka ek..nak kawen pun sangat leceh especially bila hidup dalam dunia A**** ni.nak mintak kebenaran tu..ini..jumap encik a,,,then jumpa tuan b, pastu jumpa ustaz c...patu kena jumpa pak guard jabatan agama..tanya cmana nak g pejabat pendaftaran nikah..aduh....

patu kena settle seminggu sebelum nikah lak tu..melainkan kalo ko ade orang dalam..pergh..memang kena efisien dan superb dalam mnyetelkan benda2 mcm ni.

tapi nak kawen dengan orang tersayang punya pasal dan nak menambahkan umat nabi Muhammad s.a.w di atas muka bumi Allah ni. aku rela dan sanggup.huhu.


salah satu sebab perkahwinan adalah untuk menyalurkan naluri seksual kita. memang ini antara yang dibincangkan td, selain daripada menambahkan keturunan meluaskan umat nabi.tetapi cabaran sebelum berkahwin sememangnya sangatlah banyak. kalo ikut kalkulation aku td.
kalo nak kawen ni.memang ngam2 gaji aku... x kan aku nak kawen utang kot... ish3..x nak r..

apa pun selamat berkawen la pada mereka yang layak da berkahwin dan akad nikah... generasi sekarang ramai da kahwin tapi x de akad nikah lagi...ish3..nauzubillah min zalik..

salam
~~~akmal harith~~~





No comments:

Post a Comment