Friday, April 22, 2011

menuju puncak.

assalamualaikum w.b.t
salam dihulr tanda ingatan,
petang ni baru lepas berlari 4km.
setelah kian lamanya aku x berlari,
masalah sebenarnya,berat aku naik balik 2kg..
tu sekarang aku kena turun balik,
lagi2 da nak exam ni,
kesihatan perlu dijaga,pemakanan perlu sekata.
amalkan pemakanan seimbang...
cmana ek,
orang yang kejanya hanya tidur dan makan,
tapi berat makin turun.
sedangkan aku pun minggu ni tidur dan makan,
berat naik...isk3..
hukum alam..

statistik menunjukkan 1daripada 4 orang kanak2 at mesia ni,
adalah dalam kategori obesiti,
yang mengandungi BMI lebih >25.
urm bahaya tu untuk masa depan negara.
yang wanita lak,aku rasa kalo BMI korang >24
korang punya BMI da x ideal...
percayalah
 yang mana satu pilihan korang..urm.ni untuk laki2 ek...yang wanita aku x tau.


salam
~~~akmal harith~~~

No comments:

Post a Comment