Friday, March 25, 2011

malam ke subuh..

tatkala malam masih muda bak kata pepatah, mataku kini sudah mula berair ibarat menonton crita Kabhi kushi kabhi GAm...lakonan shah rukh Khan, kajol, hitrik roshan, dgn kareena kapoor...x dilupa juga kepada Amitabh bachan, yang begitu bnyak menyumbangkan jasa dalam industri perfileman Bollywood, namun masih belum menerima pengiktirafan dari kerajaan malaysia yang membolehkan beliau menerima gelaran Dato'..kalo x bley si amitabh bachan guna nama Dato' Amitabh bachan.. 

ala uncle chan(panggilan sy kpada amitabh Bachan)..wat la 1 or 2 filem kat malaysia.nmpak gempak skit..nt dapat r gelaran dato'..sultan selangor lg yg bg..tapi rasanya dengan sultan selangor ni susah skit nak dapat dato'..pasal ade beberapa syarat yang korang kena penuhi sebelum dapat gelaran dato.. 
famili kabhi kushi kabhi game..sarukh khan,kajol, legenda amitabh bachan..dan yang lain2..

tapi mcm dato' aziz satar cakap r..mula2 dia x nak gelaran dato' ni. pasal katanya bila berbicara soal dato' mestila orang tu berduit dan berharta bnyak..ni antara pandangan perjudis masyarakat pada merka yang bergelar dato'..lepas ni jangan la plak korang serbu umah dato' pasal ingat dia kaya ek..

dan sekarang isu kes liwat dato anwar ibrahim makin menjadi2 terbaru apabila timbulnya video yang dikatakan mirip seorang pemimpin politik tanah air. dalam hal ini, saya betul2 tidak bersetuju dengan apa yang dilakukan dalam usaha untuk membongkar gejala ini. ini sudah melebihi norma2 kemanusiaan. islam tidak mengajar kita dan umatnya agar mendedahkan aib orang lain. perkara ini sudah saya tulis sebelum ini.
sedangkan Nabi SAW bersabda "sesiapa yang menutup(keburukan@aib) seorang muslim, Allah tutup( keburukannnya) di dunia dan akhirat. 
 dan negara kita sekarang sudah mula mengamalkan politik kotor yang tidak sihat. sibuk untuk mendedahkan aib orang. bukan berusaha untuk menutup keburukan tersebut dari diketahui masyarakat. generasi muda seharusnya menyingkirkan unsur politik sebegini rupa agar imej negara lebih harmoni. kita memerlukan satu pemikiran baru yang bernas yang perlu disajikan kepada masyarakat. bukan cerita bodoh sebegini...

p/s-esok aku ade kawad...sapa nak tolong kilatkan kasut aku!!!..malasnya...

5 comments:

  1. kali ni x pe la..aku yang wat entry aku yang komen...sdeynya jadi aku....

    ReplyDelete
  2. kenapa perlu sedih...~~~

    ReplyDelete
  3. x tau..kesedihan itu datang secara tiba2...

    ReplyDelete
  4. kemal,jgn sedey ek..aku nih.:p
    be strong,
    be hepi,
    be kacak,
    be...cdefghijklmnopq~

    last2.be putih!hak3.harapan r nk putih.
    smile alwayz ye.

    ReplyDelete