Tuesday, March 15, 2011

kehadapan sailormoon

tajuk kat atas mampu mengundang kontroversi andai watak sailormoon benar2 wujud dalam dunia nyata. Namun aku bukan nak menulis warkah kepada sailormoon, tetapi teringat kepada watak sailormoon yang selalu ditonton di kaca tv2 dlu sebelum rancangan dragon ball bermula, namun realiti semua orang menyukai kartun sailormoon..x kira la lelaki mahupun berlainan gender..watak sailormoon dengan tag line..

"dengan kuasa bulan, akan menghukummu"-sailormoon...
adik sailormoon....hehe


yee...kawan2 itulah tagline yang menjadi sebutan dan ikutan semasa aku di zaman kanak2 sekolah dulu..sambil bergaduh dengan rakan2 yang menggunakan pelbagai tagline...mcm..

"kuih pau hei kong@ kame ha meha"- kerabat dragon ball..
goku, trunks, bezita , go han dan pikor @remaja syaitan...mati2 aku ingat dragon ni citer betol...

 dan kini aku pun x tau apa superhero yang menjadi idaman anak-anak kecik skunk, yang mana kebanyakan dari mereka sudah jarang menonton tv yg mengandungi unsur2 keperwiraan. banyak animasi skrg yang lebih kepada konsep humor. da x banyak mcam zaman2 aku kecik dlu,ade batman,otomen, kamen rider, cyber cops, jetman, power rangers, ninja rangers, kalo nak list memang bnyak la..

tapi zaman dah berubah, x kan dorang nak tngok kartun zaman dlu yg CGI mahupun graphic segala mcm jadah sangat lemah.zaman dlu kan?.kalo citer mcm power rangers pun mcm da mantap...hehe.

aku lupa la nama2 dorang...sori ek..

apa pun ucapan selamat tinggal @ sayonara kepada sahabat2 teman2 adik aku izzah yang bakal pulang ke mesir mengikut penerbangan masing2 bagi menyambung pengajian setelah kejatuhan empayar husni mubarak pada baru-baru ni.

dan ade yang aku x sempat nak ucapkan selamat tinggal...tau2 je da senyap, x sempat nak menyampaikan amanat2 terakhir. x pe la.mungkin tengah rushing kan ..kalo x nt x sempat lak nak check in lagi kan...besa r tu..

apa pun bg mereka yang da smpai kat sana...teruskan belajar dan kuatkan semangat dan jati diri sebagai anak bangsa melayu beragama islam yang mendukung identiti kita...jangan lupakan pesan ibu..pesan ayah...lupakan apa yang berlaku di malaysia..yang manis disimpan yang pahit usah dikenang..
 

No comments:

Post a Comment