Wednesday, March 23, 2011

selamat hari lahir papa....

Assalamualaikum w.b.t, hari ni 23 mac 2011 merupakan hari lahir bapak aku yang ke 51..series r bapak aku da 50???..pergh memang x sangka lak bapak aku semakin tua dimamah usia. Tapi bapak tetap maintain macho mcm zaman muda2 dulu. Steady la bapak,haha.. teringat zaman muda2 dlu dengan bapak aku, waktu tu korang kecik lagi. Ada yang x lahir lagi kot. Masa zaman muda2 dlu bapak aku bukan dilahirkan senang dan kaya. Dulu selalu r kitorang agak bersusah. Kehulu hilir naik motor. Memang kalau dikenang air mata mampu bergenang. x sangka , cmana bapak aku ley survive nak besarkan aku dengan adik2 aku yang lain dalam memberikan kitorang hidup yang selesa..selesa la..sampai  berat aku terlebih dgn masuk team BMI( body mass index)@ budak montel2 international…haha.tapi aku berat otot bai..payah tol jd orang tegap ni kan?..gambar bapak aku ade dalam phone r...phone kena letrik x ley cucuk USB..

Tapi dengan usaha bapak aku ditambah dngan mak aku yang x pernah putus asa.. Alhamdulillah segalanya kini selamat. Anak2 dah masuk universiti dengan sekolah elok. Yang adik aku 2 orang tu je la. X  Nampak lagi nasib mereka cmana, aku harapkan dorang bley jadi mcm kakak dorang. Bukan abang long yang arahnya jauh menyimpang dari hasrat keluarga. Haha..series dow,mak dgn bapak aku x pernah borak pasal kerjaya yang aku masuk sekarang ni. Dorang pun terkejut bila dapat tau aku pergi interbiu nak join a****. Tapi bak kata dorang especially mak aku la..dia kata x keysa la aku nak masuk a**** ke,bomba ke, pbsm ke..janji aku boleh rancang hidup aku. Mak x haling…nanti mak x bg aku cakap salah mak…

Selain dari itu, ari ni merupakan nasib penetuan bagi pelajar2 yang mengambil spm taun lepas. Aku x tau la cmana keputusan adik korang kan. Aku x dapat info apa2 cume kalo korang nak gtau result dorang,  letak kat komen ek. Mana tau ley masuk uni aku yang  penuh ‘azab’ ni.haha.tapi u aku ok je. Pentadbiran semua ok..Cuma nya,harap2 aku boleh tolong adik korang. Yela mana tau dia tetiba nak masuk pengajian sains sukan(physiology), nak tukar taste kan dari belaja sekolah aliran agama nak bertukar ke sportman…jadilah uskan(ustaz sukan). X pun dari aliran sains ke sains sukan..asal aku asyik cakap pasal sains sukan ni??...mesti teringat encik mansor bin yahya kan?(cikgu pj aku dari form 1 smpai form3)..ingat lagi,kalo dia masuk kelas ngajar teori… mesti dia cerita pasal kardiovaskular..dari aku kecik sampai besar. Agaknya kalo dia jadi lecturer kat u aku ni pun mesti dia cerita pasal kardiovaskular gak kan?..Pecahan2 kardiovaskular, tapi cikgu mansor sempoi. Rilek je dia jadi warden asrama. Nak outing, g umah dia. Bagi salam,wat muka suci…dapat outing!!..haha.

Kenangan aku zaman sekolah dulu. Yang indah x kan berulang, yang pedih tetap berlalu, tetapi tetap menjadi ingatan sepanjang zaman…insyaAllah..

*baru aku sedar, aku x pernah citer pasal lagu kan? ..balik2 kartun…nt la aku citer pasal lagu sepanjang zaman yang aku minat. bs, congratz untuk adik ko ek...

No comments:

Post a Comment