Tuesday, May 31, 2011

terusan suez

assalamualaikum malam ni meskipun agak keletihan namun aku cuba menggagahkan diri untuk menaip jugak meskipun mata da mula suam2 mengantuk, rakyat malaysia bermula esok(1jun 2011) akan mula menikmati kadar takrifan eletrik baru, tetapi kadar ini tidak akan dilaksanakan pada mereka yang menggunakan kadar eletrik sebanyak 300kW ke bawah....

aish benci lak aku cakap pasal letrik...hahaha.

rilek2..kadar letrik telah diselaraskan subsidinya mulai esok kerana alasan yang diberi TNB dah x mampu nak membeli kos arang batu yang semakin meningkat harganya, kerajaan juga da mengarahkan petronas menaikkan harga batu arang.. hurm nampaknya lepas ni ley la kita beramai2 menggunakan tnaga solar, x pun x pun wind channel..dari satu bentuk energy ke energy yang lain..
TNB- Tarif Naik Berganda.

semoga rakyat malaysia belaja sesuatu dari hikmah kenaikan harga eletrik ni..adakah nak tukar kerajaan?...

or meminumkan perbelanjaan dan memulakan penjimatan yang berganda dalam penggunaan tenaga eletrik, nampaknya kerajaan setelah menaikkan hharga gula..dinaikkan pula harga eletrik. pendapat aku la kan, x mustahil kerajaan akan menaikkan harga rokok dengan arak dalam bajet 2012, tetapi x mustahil jugak bahawa peatus peningkatan harga rokok lagi tinggi dari harga arak.

esok bermulanya Jun 2011, bermakna bermula semeter kedua dalam tahun ni. separuh tahun da berlalu pergi meninggalkan dalam penuh misteri..
asal tetibe lak aku letak amir ni?...i'm sorry.

salam
~~~akmal harith~~~

4 comments:

  1. kemal.lku da abe ke?tek care.

    pray 4 me ahad nih.sok nk pulun baca..:)
    harap2 aku tenang hadapi 1st paper.

    ReplyDelete
  2. lum r, LKU bulan 8 kot baru abes...sekrg ni tengah mengumpul tenaga dan kudrat nak BerLKU hehe,

    insyaAllah...doa aku selalu bersama,,

    ReplyDelete
  3. HAHA !
    IM SORRY, SKRG NI AMIR DAH BERLAKON DRAMA KAT TV3

    ReplyDelete
  4. wah amir dah berlakon ke?,,,kena cari drama apa yg amir berlakon ni...hurm..i.m sorry

    ReplyDelete