Sunday, June 3, 2012

Alam Mala

assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh,
salam 1 Malaysia.

tatkala saya sedang menaip entry ini, sudah bermula pun apa yang dipanggil minggu belajar ataupun dalam istilah lain dipanggil stadi week. Minggu ada pelajar yang menggunakan minggu belajar ini untuk pulun abis-abisan bagi memahamkan apa yang mereka tidak faham dan ada yang cube menyiapkan assignment yang entah bila sudahnya.

pepatah arab ada berbunyi
"tuntulah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad"

saya merasakan ini adalah hadis Nabi namun saya tidak pasti matan hadis ini dan ada yang memanggil ini pepatah arab. Jadi untuk lebih selamat saya memanggil ini sebagai pepatah arab.

Untuk malam ini saya lebih suka untuk memberikan motivasi kepada diri sendiri khususnya, bukan motiBasi ye. MotiBasi gi cicah susu jadi Roti Basi. 

minggu lepas berakhir sebuah minggu yang agak perit bagi kami dan rakan-rakan. setiap hari disajikan dengan test dan test. Alhamdulillah x taw cmana test tu....

namun belajar harus diteruskan tanpa penat, meskipun gagal menjawab dengan sempurna soalan INSTrumenT itu (bodow tol)... *marah ni.. namun keluar dewan dengan muka hepi dan ceria seolah-olah berjaya menjawab kerana sememnagnya kalau jawab x jawab sama je.. *oh....

buat masa kini saya lebih suka dengar lagu najwa latif berbanding shila amzah, kenapa? mungkin najwa berkongsi rasa yang sama kot. dia nak spm, saya nak exam jgak.. haha. dua-dua mood nak periksa.

Jangan la tension sangat Najwa...tau la nak spm..

mungkin nak update bebanyak pun bukan ada yang sudi baca pasal belog ni dah penuh dengan sesawang dan sawang2 yang entah mana datangnya. mungkin bulu2 di meja saya yang berjangkit kepadanya,


yeah... peace!!!..hehehe

apa pun selamat buat semua yang hendak menjawab exam di bulan Jun ini. dan Adik saya bakal pulang ke Malaysia pada bulan Julai ini.. InsyaAllah.. doakan beliau dan semua.

kecik-kecik dah belajar,baru cemerlang... yeah3..


salam
~akmal harith~

1 comment:

  1. Salam Wbt

    laaa ingat update ape benda,ckp pasal exam je..

    anyway gluck for your future my frenz

    i nak pegi PARIS

    1. Teruja dengan bisness,

    2. Teruja nak pakai C-Class white color secepat mungkin.

    Mood 1 : Bisness di luar kawalan.

    Mood 2 : Dah rasa bahang-bahang akan di raikan nanti bulan 12 dengan gaun2 anggun.

    Mood 3 : Confirm bila dah di raikan next 2 month fly to Paris.

    Doakan semuanya jadi kenyataan yer.

    Hanya berkongsi cerita dan keseronokan yang bakal di rasa bukan nak wat anda jeles yer.

    hehe ^__________^ senyum kena selebar ini

    Gluck for her too..

    Fly..fly..fly

    -Puteri Amna Balqies-

    ReplyDelete