Thursday, June 7, 2012

iron

assalamualaikum pada malam ni, i would like to share some of my assignment that i already submit and it took a whole week to done it.

credit to my friend MOHAMAD ZAMIR BIN ZAINAL which is my group partner in this project. without him, this project cannot be succeed.

dah macam psm plak kan, kertas akhir sarjana muda. siap ada kredit dan penghargaan kepada insan-insan yang banyak membantu.

tugasan yang diberikan adalah mengenai menggebang penciptaan sebuah perkakas tidak kiralah mana2 barang yang mempunyai 5 komponen(minima) atau lebih.

mulanya kami ingin mengkaji akan penciptaan crankshaft ataupun dalam bahasa melayunya batang kerangka yang disambungkan dalam bahagian enjin kereta. namun proses pembuatan crankshaft tidak begitu banyak yang boleh digebang dan dibanggakan. namun setelah musyawaarah diadakan. kami telah memilih untuk mengkaji akan penciptaan dan pembuatan seterika.

seterika adalah satu perkakas yang cukup unik yang mempunyai lebih 5 komponen didalamnya..

kami mengambil seterika juga kerana dimension yang sedia ada dan mudah untuk dilukis. tapi model sebenar x dapat nak publish la.pasal gambar x de.

berikut mari kita layan..

ZoOOOmmmM!!! (belog mana ntah selalu wat mcm ni)
nama apa ntah ni


hasil drawing yg x seberapa

2 comments:

  1. itu ke thermostat yang ko maksudkan.haha

    p/s:kemal gedik.apesal belog ni kale pink ha?pastu ade love seketul.pastu ade budak pempuan 2 ekor.hahaha.

    pastu kan apesal label untuk entry2 ko byk giler nih?virus ke?

    pastu kan.update la belog...nk baca..

    ReplyDelete
  2. dah!!!!!!!!!!!!!!!!!....


    settle!/hahahaa

    ReplyDelete