Thursday, January 12, 2012

perlumbaan bermulaan

Page 9 of 366 pada buku ini bermula dengan berita hangat keputusan mahkamah membebaskan Dato' Seri Anwar ibrahim dari tuduhan liwat oleh bekas pembantunya Saiful Bukhari Azlan. Mahkamah memberitahu bahawa bukti yang ada tidak cukup jelas dan meragui kesahihannya bahawa yang meliwat Saiful itu adalah Anwar.

Dengan keputusan itu maka wajarlah Anwar dibebaskan dari gelaran 'Al-juburi' dan main jalan belakang. Keputusan mahkamah ini diumumkan pukul 9.23pagi. Maka Berteriakllah penyokong Anwar. 


Maka Malaysia telah melalui 1 proses penghakiman yang begitu sukar dalam sejarahnya. Keputusan sebenar akan diketahui di padang mahsyar kelak. Keputusan Allah keputusan yang haq. Dalam masa kini tiada apa yang mempu dilakukan oleh saiful melainkan melakukan rayuan di Mahkamah rayuan.

ok minggu ni done 3papers. 1quite tough and others ok la. not so bad. can manage it properly. But for the tough paper i'm quite dissapointed with my answers because i have already revise it a day before the exam but i didn't take it seriously. padan muka kan..biarlah.

sebenarnya baru aku perasan yang belog ni lama x wat cerita2 merapu. nanti la, sekarang ni x de idea la. kalau macam ni pun x de idea bayangkan yob guane pelukis kartun yang kena antar art work tiap2 minggu. arkitek juga mungkin boleh jugak. seb bek x kerja jadi arkitek meskipun berbakat..haha. =D

minggu kedua bermulanya sessi persekolahan sesi 2012 adik2 aku ada yg da masuk sekolah menengah, ada yang da abes sekolah menengah dan ada yang darjah 3.semua ada. 

di kesempatan ni, nak ucap selamat hari lahir kepada adik wan(bukan adik aku),,haha,hari lahir yang ke 19..semoga murah rezeki. dapat sambung pelajaran. dan x lupa kepada muhammad yusuf 'akmal' yang selamat lahir ke dunia pada 12.01.2012 pada 2109H tadi.

*teringat kenangan zaman persekolahan dahulu. baju putih seluar hijau. kemudian tranform baju puteh seluar blue black..alih2 kerja pakai balik baju hijau seluar hijau....


tranformasi baju dari kecil sehingga.....

2 comments: