Sunday, October 9, 2011

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia mahupun merek yang berada di Burma, maaf kerna sudah 1minggu tidak meng’hupdate’ belog ini.akibat masalah dengan pihak maxis yang memberikan admin limitasi broadband kurang dengan jumlah yang admin gunakan. Akibatnya, kesan ketika melayari internet semakin lambat dan banyak page2 tidak dapat dibuka dengan sempurna dan mengambil masa yang lama. Ini termasuklah laman twitter,Facebook, dan belog ini. Dan Alhamdulillah sekarang sudah pulih semuanya sehinggalah kadar penggunaan internet melebihi limit yang dibenarkan. Perkara-perkara berbangkit yang ditimbulkan sepanjang admin tidak dapat mengupdate belog adalah mengenai bajet 2012.
1)     
1)Semalam bersamaan Jumaat 7.10.2011 Perdana Menteri Dato sri Mohd Najib bin Hj Tun Abd Razak telah membentangkan belanjawan sepanjang tahun 2012. Biasalah, bila dibentangkan bajet pasti ada ayam yang berkokok kepanasan tidak berpuas hati terutamanya mereka dalam kalangan pembangkang. Katanya, bajet yang dibentangkan adalah tidak sama dengan nilai defisit Negara dan pendapatan Negara. Namun, yang penting disini adalah penstrukturan semula gaji penjawat awam di Negara ini. Ramai yang akan menerima faedah kenaikan ini bermula dari berapa ek?...entah malas nak bukak page rujuk balik. Nanti korang rujuk la sendiri ek. Haha.

2)      Minggu lepas Alhamdulillah pesta riang ria konvo telah selamat berakhir yang nama sebenarnya adalah konvofest. Lain u lain namanya, macam UIA confest banyak lagi la namanya. Tuanku Mizan pun selamat pergi dan selamat pulang, begitu juga dengan Tuanku syafinaz (puteri sultan kedah).


3)      minggu terakhir minggu ni, rasanya macam kejap je sejak bulan 8 ritu.taw da nak abes. Minggu depan selasa abes da.

4)      Memang ramai benar nampaknya yang x puas hati dengan kenaikan gaji terutama pekerja sector swasta. Katanya ada give ada la take. X lama lagi rasalah rakyat dengan kenaikan-kenaikan baru seperti harga minyak dan pelbagai lagi cukai yang membebankan rakyat. Ini kata mereka la,kalau korang baca komen-komen pasal bajet ni. Dan ketua pembangkang Dato sri anwar Ibrahim sendiri mengatakan bahawa akan wujud bajet tambahan lagi 3bulan.

Tok Jib ketika nak bentang bajet

4 comments:

  1. untung laa dah lepas konvofest.. :)

    ReplyDelete
  2. hurm bukan kamek pun yg konvo cik kak..haha.

    ReplyDelete
  3. sabar eh, the time will come utk kamu konvo. tp up sket dari saya lah, degree kan. hehe.. :)

    ReplyDelete
  4. boucer utk pelajar ipta sebanyak RM200.00

    ReplyDelete