Monday, September 19, 2011

Lawatan kerja ke Banting.

assalamualaikum dan salam 1malawi. lamanya x jenguk belog ni kan..jendela2 dan mula menguak sambil si anai2 dah mula mengasah taringnya di belog ini. Bukan tidak mau mengupdate. tetapi seandainya saya mengupdate siapalah yang nak baca,,,,SDEY!!! T__T

da aku kat sini nak menceritakan tentang apa yang telah berlaku sepanjang cuti 1malaysia yang lalu. ntah cmana my chief instructor..his new post will be the director of ALK...baik lak tetiba bagi cuti. dan peluang tu aku sia2kan dan manfaatkan sepenuhnya untuk ke melaka menghadiri walimah@kenduri kendara senior aku kat sekolah dulu. yang dulunya kami agak rapat walaupun jawatan beliau adalah yg 2nd tertinggi di sekolah aku. sedangkan aku hanyalah ketua aras yang berlagak perform walhal aras sentiasa kotor...

dan sabtu telah menjadi hari yang aku x taw nak wat apa. mulanya ingat nak temankan member g putrajaya wat medikal check up, then x jd tukar plan nak g open house @ aqiqah umah member aku yg lain...pun x jadi jugak pasal lambat bangun..entah cmana petang tu aku akhirnya sangat kebosanan lantas mengambil kunci motor papa aku dan terus memecut ke kelang...

plan awal nak g jusco  bukit tinggi, entah cmana....time atas jalan tu rasa,mcm x best je jusco bukit tinggi ni...akhirnya aku nmpak sign board g BANTING....wah banting la.lama x g banting...bisik aku dalam helmet...lantas terus aku memecut dengan tidak semena2 ke banting...

SERIES...kalau pergi banting ikut klang sangat jauh...nyesal lak aku time tu...x pe, semangat berkobar nak g banting ni....(walhal risau gak,takot sesat)...

bnyak jalan yang aku jumpa...kampung sri cheding..sungai manggis....sebelum tu ade telok panglima garang....dan terus je.akhirnya sampai la ke pekan banting..tu pun sempat gak tnya kat apek kedai motor..

"Mana pekan banting r pek....,apek jawab 'lu mau pg mana'....jawab balik...'errr.......bas stop banting'..
apek - 'haiya manyak senang ma...lu terus nmpak trafik light masuk kiri terus masuk kanan..."

aku..'errr,.yeke pek?...tq ek'


dan mengikut firasat apek tu..ak pun jalan je la..smpai betol2 jumpa terafik light...haha.masuk kiri terus ke..tetiba nmpak lak econ save...pasaraya MEGAH...akhirnya jumpa jugak stesen bas yang bersebelahan dengan uptoen banting...aku lepas kejap je.then cari port baru..tetibe ad nmpak the store..

macam best je shoping kat the store kan...g la the store..sekali da smpai the store..alamk duit dalam wallet ade rm 25 je..smlm g melaka bnyak da abes...aku lupa nak g ATM...aduhai aduhnya malangnya nasib...dgn duit yg seciput aku g la makan KFC kat the store tu...da makan2...balik...

sama la rupanya...

pengajaran waktu balik...- rupanya nak g banting ikut highway kesas kejap je.... T_____T x677...


nyesal lak x wat proper plan....


akan datang kita akan menerjah depan skit dari pekan banting.....hahaha

4 comments:

  1. hahaha..lawak....teruskan perjuangan eik..

    ReplyDelete
  2. kalau nak buat plan aci redah konfiden level kne up.kte A*****
    Ahahahahahahahahhahh

    ReplyDelete
  3. ni bukan lawatan kerja la tok~ ni xde keje namenye~ HAHAHA~ :P

    ReplyDelete
  4. semua anomymous

    asal semua guna anomymous ni,,,mcm da pakat je masing2..cm ni r korang.haha.

    btol2 konfiden kena up dgn plan kena proper...

    ReplyDelete