Tuesday, March 20, 2012

hidup di pentas boneka.

assalamualaikum dan salam 1 Malaysia buat semua, malam kian suram tatkala matahari kian kelam. hidup x selalunya penuh dengan warna-warna ceria, kadang-kala warna suram itu perlu bagi mewarnai kehidupan kita. Alhamdulillah minggu ini dah masuk minggu ke4 sidang akademik bermula. semangat masih membara, namun sering dipadamkan dengan sebuah tempat dipanggil katil.

minggu lepas ke pesta belon,namun kehampaan singgah di hati ini apabila setibanya di sana belon2 semua mengucup x nak keluar dari bumbung. mungkin kerana cuaca panas menyebabkan mereka malu nak keluar. ataupun jadual belon keluar pukul 3, selepas itu ke alamanda  (alam anda) pun sesak jugak, sabar je la. di alamanda aku telah diperkenalkan dengan beberapa bahan kosmetik yang SEMEMANGNYA aku x nak pakai macam elianto,maybelline, silky, loreal dan lain2. tapi ada angkat 1 dua barang.

dengan baucar buku 1 Malaysia,umah kami lebih 'GRRrr"
kupasan pasal topik isu bulu mata, ramai wanita(khususnya) dan lelaki di luar sana yang gemar memakai bulu mata palsu supaya keliahatan agak menwan agaknya, tidakkah mereka sedar selain perbuatan mereka ini haram di sisi islam. bulu mata palsu ini membuatkan mereka mudah mengantuk kerana bebanan daya yang dikenakan ke atas agak agak melebih dari kadar daya asal.

harapnya mereka segera mencabut bulu mata palsu mereka.

ini berdasarkan dalil..

Maksudnya: "Dan demi sesungguhnya, aku akan menyesatkan mereka (dari kebenaran), dan demi sesungguhnya aku akan memperdayakan mereka dengan angan-angan kosong, dan demi sesungguhnya aku akan menyuruh mereka (mencacatkan binatang-binatang ternak), lalu mereka membelah telinga binatang-binatang itu; dan aku akan menyuruh mereka mengubah ciptaan Allah. Dan (ingatlah) sesiapa yang mengambil Syaitan menjadi pemimpin yang ditaati selain dari Allah, maka sesungguhnya rugilah ia dengan kerugian yang terang nyata”. (Surah al-Nisa’:119)

tapi lainlah kesnya kalau korang nak kena kurangkan atau naikkan berat badan.benda tu bukan mengubah ciptaan, tapi untuk kesihatan x salah. kalau korang kurus, kesihatan lebih mudah terjaga, .


proses menaikkan badan...

dek benda alah yang beli kat alamanda, aku kena bangun seawal yang mungkin  nak letak benda ni.

2 comments:

  1. Assalammualaikum wbt..

    Terasa berputar leher nak melihat gamba di bawah..

    Ape pun selamat berjuang!! untuk menikmati keindahan yang Allah ciptakan..

    Isu bulu mata palsu mmg menarik, penah cube2 dulu pastu nak bukak bijik mate pun seksa..

    Kesimpulannya jangan gatal2 nak pakai..

    ReplyDelete
  2. x yah putarkan leher..cukuplah sekadar putarkn skrin komputer anda je...haha.

    hurm isu bulu mata palsu memang panas kan..dari dlu lg. smapai sekarang

    ReplyDelete