Wednesday, March 28, 2012

barakallah..

Assalamualaikum dan salam 1 malaysia. bosan kan? asyik2 salam 1 malaysia je. kalau borak bukak tv pun still salam 1 malaysia. kenapa x salam 1 melawi,salam 1 pilipin. ni semua gara2 tok jib yang memperkenalkan 1 Malaysia, walau bagaimanapun, admin melihat 1 Malaysia ini intipatinya agak baik meskipun ada yang mempersoalkan dengan 1 Israel. Tok jib mahu melihat kesatuan dan kaum majmuk di Malaysia mampu duduk 1 bangku, berdiri satu pentas.

Acuan 1 Malaysia ini sememangnya bukanlah mengambil setahun dua mahu melaksanakannya, admin melihat tempoh mahu melihat 1 Malaysia ini mampu dilihat hasilnya adalah kira2 7 tahun dari sekarang. itupun jika perjalanan lancar dan rakyat keseluruhan masih mahu menerima kerajaan Barisan Nasional dalam pilihan raya akan datang tidak lama lagi.

Seperti semua sedia maklum apabila bertukar pemimpin maka falsafah kempimpinan juga bertukar seandainya anda semua ambil tahu

1. Tun Mahathir - wawasan 2020.


2. Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi - Islam hadhari


3. Datuk Seri Najib Razak - 1 Malaysia.

Jarang kita melihat dalam sebuah negara demokrasi macam Malaysia mengamalkan prinsip 'leaders come and go, but the organization remain'.

hanya negara-negara yang mengamalkan sistem autokrasi atau sistem beraja turun temurun mampu mengekalkan prinsip ini. Apa pun, nak jadi pemimpin lagi2 nak memimpin Malaysia yang penuh dengan pelbagai kaum. peruk cakap betol yop!..


nak melayan kerenah pembangkang, kerenah rakyat, kerenah parti bebas, semua kena layan sama rata tapi tok jib setakat ni masih berlembut dengan puak ultra kiasu ni.

tekanan perasaan melanda? yang menyebabkan jiwa meronta2..tenangkan kekusutan dalam hati dengan mengingati tugas2 kita. jangan dicampur adukkan segala masalah.kelak nanti bertimpa2 masalah pulak.

*TidakBermakna saya sokong BN

4 comments:

  1. hai kemal..hehe.good luck.ngaji byk2 ea.:p

    lame x jenguk cni.tibe2 ade dacing.haha.igtkan ade dwayne johnson..

    ReplyDelete
  2. Assalamualikum wbt.

    Hidup tok jib!! (tetibe je)^__^

    Kalau jodoh itu juga Rahsia Allah,
    Undi juga rahsia diri dan peribadi.

    Setakat ni,karenah politik amat mencabar,
    tak kira la dari parti pembangkang,mahupun parti apa jua yang ada di negara ini.

    Yang pasti kepimpinan dan tanggungjawab kepada negara dan rakyat haruslah di dahulukan,jangan lalaikan yang miskin dan jangan megahkan yang lebih kaya.Seimbangkan harta dunia bersama-sama.Baru kita semua tak gadoh2 tak bertekak dalam menyuarakan pandangan.Islam itu adil pada semua kaum.

    Saya ngaku tak undi dan xpenah mengundi mana-mana parti lagi.Hehe jadi tak pandai nak berbicara tentang parti,ianya PASTI.^__^

    Kepincangan yang ada dalam hati pun susah nak terundi dengan saranan2 yang pasti datang untuk membantu.Nak mengundi parti mana tahun nih? hehe jawapannya PASTI!! nanti terungkai dalam hati..dah kata rahsia peribadi

    Hanya Allah saja yang berhak tahu.

    Salam Sayang Kerana Allah
    P.A.B

    ReplyDelete
  3. @mumu (macam main twitter lak)..

    haha..tq mu, padanlah belog ni mcm suram je.ko jrg jenguk..seb bek ada akak PAB kita kat atas.. rajin2 la jenguk.. asyik jenguk RM je..

    @PAB
    undilah mana pun, asalkan jgn wat undi rosak suda.. masing2 da besar dan punya idea keinginan untuk mengundi...

    ReplyDelete
  4. haha mumu x men twitter ok.mumu men guli jek.yela33 passni rajin jenguk cni.yearghh idup akak PAB~!

    ReplyDelete