Friday, March 30, 2012

apa nak letak tajuk ni???

Assalammualaikum dan salam 1 Uganda. Uganda adalah sebuah negara di kepulauan Africa yang diperintah melalui sistem diraja. Manakala Malaysia mengamalkan sistem Raja Berpelembagaan. Alhamdulillah minggu ni masih dikurnia nikmat untuk membuka mata mulut dan hidung yang sentiasa tidak pernah tutup.

minggu ini belog Hidup Ini Indah tidak bercadang memasukkan artikel panas mahupun artikel yang dirasakan tidak seberapa feymes. cuma belog ini (HII), mahu mengajak kepada pembaca yang x ramai ni supaya rajin2 lah kita semua mendapat rehat yang cukup. dengan bagaimana, dengan tidur dan makan yang cukup.

bak kata pepatah arab, akal yang sihat dalam tubuh yang sihat. tubuh badan yang sihat boleh didapati dengan tidur dan makan yang cukup. senaman la sikit2. nanti da 'lemu' baru tau.haha. elakkan makanan berkabohidrat macam nasi dan roti berlebihan kalau nak kurus dan lebihkan daging dan susu dalam pemaknan kalau nak gemuk.

ok tapi bila dah gemuk jangan sibuk mengade2 dan menangis2 nak kurus balik. seeloknya kekalkan bentuk tubuh, kalau bahasa GYMMERS ni kan.. panggil re-shape ur body.. tapi HII x buat pun, yang gemuk terus dibiarkan gemuk.. spare tyre punya banyak kat tepi ni..haha

kalau la aku ada badan macam ni,x yah nak letak Dwayne johnson
ok awak...

badan sekarang sakit2 sikit, sori kepada kawan karib saya zamir zainal.. TTS x perform. haha.. aku sakit badan dow. lama x traning dgn log. dah tua kan, mcm ni la jadinya.. nt da full rekover aku buat gulingan proper ek...

ok abes bab TTS, skrg ni nak cakap bab duit. 

sapa diantara kita yang berjaya menyimpan sekurang2nya rm1 sehari dalam tabung macam kecik2 dlu. adalah amalan menabung sudah tidak menabung kerana HII melihat adik2 HII hanya akan ke bank setahun sekali untuk masukkan duit raya je. duit menabung mana ek?..

http://teratakrimbun.blogspot.com/2010_05_01_archive.html  credit kepada belog ni

teringat dlu zaman kcik2 jiran sebelah bg tabung jagung. agaknya ntah mana tabng tu. dah pecah kot.. pastu masuk jd Arab-Malaysian finance, dapat tabung unta. Tapi kan Arab Malaysian purata aku masuk duit dalam tu.. ada la dalam 4tahun sekali.haha.. last2 akaun macam kena suspended pasal x aktif.

3 comments:

  1. Assalammualaikum..


    terasa gemuk sekarang nih..

    tapi lagi hebat ada org kate kita dah gemok!!

    gemok tapi cute xpe jgn gemok tapi BOROIII..

    Nabi pun tak suke umatnya yang membina struktur yang hodoh lagi jijik tuh..

    bila terBOROI di khuatiri malas nak buat ibadah.Yela dah gemok makan tido mane larat nak bangun solat JIN dan bapak segala SETAN pun besar kat dalam badan tu..

    JADI.. biar sederhana FIT xde janji sihat dan tak tinggal ibadah..

    INGAT TAK tabung GAJAH BSN?? tu tabung yang satu2 nya saya ada masa kecik..

    Semoga anda bahagia dengan keadaan anda dan bahagia dengan insan2 yang anda sayang dan anda rindu..


    CAIRO tu jauh tak?? (hehe) ^__^ peace!!


    Salam Sayang Kerana Allah
    Puteri Amna Balqies

    ReplyDelete
  2. cairo?jauh di mata,dekat di peta.haha.
    mal apebende tibe2 ok awak???hahaha.geli.
    p/s:aku benci subjek commed..nk nangesssss

    ReplyDelete
  3. @PAB - tabung gajah BSN? mcm x mendapat sambutan je tabung tuh.. kalau mendapat sambutan mesti ada lagi skang.. cairo tu menda? lauk pauk ke?>. haha

    alip mim - tu la orang dah cakap, x nak baca hint yg aku bg. duk dgr jugak cakap org2 yg ntah2 mana2 sumber dia dapat.. x pew, banyak lagi tahun. cuba lagi ek.. alip mim...

    p/s - aku pun x taw kenapa ada tiba2 'ok awak' nampak gedik kan...

    ReplyDelete