Monday, August 1, 2011

bermulanya cabaran..

Assalamualaikum w.b.t dan salam 1 malaysia buat semua penduduk bumi yang membaca belog ini. yaaa..anda sememangnya bertuah kerana menjadi penduduk bumi dari berjuta galaksi yang ade dalam semesta ini. sedang Optimus Prime dalam crita tranformers sendiri mengakui bumi adalah planet yang unik dan menghalang Megatron si durjana dari membuat kacau di planet bumi.
wajahnya si optimus prime
ni nama dia bumblebee


Hari ini(1 ogos 2011) bermulanya 1 tarikh baru dalam kalender islam. sebuah pembinaan markas tarbiah telah siap dilancarkan semasa berkumandangnya azan maghrib. YEah..anda pun tau.bulan Ramadhan kini telah tiba,bulan yg didalamnya terdapat berjuta hikmah yang jika manusia beribadah selama 24jam 7hari pun belum tentu dapat mengecapi dan merasa semua nikmat itu, 

ingatlah kawan dalam bulan ini jugalah kita hanya bertarung dengan hawa nafsu kita sahaja. andainya berjaya,ia merupakan 1 titik permulaan pada diri kita dalam meningkatkan keislahan.

wah lamanya x bg tazkirah di depan musolla macam berlaku macam zaman dlu..zaman sekolah menengah.kalau kena turn aku bg tazkirah kan, mesti menggelabah.kena cari bahan apa nak bg.kena wat revision agar solan2 yang membunuh mampu ditempis mcm tu je..hehe.

tapi kan, aku rasa puasa pun belum lg.tapi suasana kat pusat membli belah dah macam esok nak raya..pergh...penuh sesak dan berhimpit. kat Sogo smpai dihadkan golongan2 istimewa je bley masuk.antaranya aku la..hahaha.series x sangka sogo wat sale smpai mcm tu..tu yg aku borong sakan. tapi bukan untuk aku je tau.aku beli untuk bapak aku sekali..ish3..lelaki kan.

minggu lepas hidup aku telah mula dijinakkan dengan ultraman, mula2 ultraman Tiga je,lepas tu time si daigo tu nak blah g planet marikh bley plak dia berselisih dengan di Asoka si ultraman Dyna. Menybabkan pengarah meninggalkan pengaruh ingin tahu penonton bahawa apa yg akan berlaku selepas itu..apa pun kita lyan..
ni antara trailer utraman tiga final odyssey, kisah dia cmana..nt la dalam entry lain...malas nak cter..

apa pun selamat berpuasa kawan2...jom pose ramai2...
wajah2 wira selamatkan dunia

5 comments:

  1. selamat menyambut bulan ramadhan al mubarak.moga tahun ini lbih baik dr y sebelumnya.jgn lupe bangun malam mal.

    ikhlas dr jauh.

    ReplyDelete
  2. haha..bangun malam tu mesti.pasal nak slowkan kipas..x pun g kencing jap...

    pastu bngun2 da siang da...nak sahur..hehe

    ReplyDelete
  3. benci tahap dewa..ergh!org betul2 die wt main2..

    ReplyDelete
  4. hahaha..alor,pose kan.x ley marah2...=P.

    ReplyDelete
  5. wah..boleh kawan dgn anak buah sye..layan ultraman..hehe..

    ReplyDelete