Tuesday, February 1, 2011

pertama dan selamanya.

1st sekali aku nak ucapkan semoga kawan2 kat mesir tabah dalam musibah menimpa diri. aku pun risau gak pasal korang kat sana. adik aku ade kat sana gak...semoga adik aku dapat menghadapi benda ni dgn sebaiknya..doa bersama untuk semua. ikhtiar hidup korang kini bermula. cmana nak survivie dalam kerancakan rakyat mesir menuntut kerajaan baru. kerajaan pimpinan husni mubarak yang dalam retak menanti belah kini mula goyah. nampaknya husni mungkin tidak dapat meneruskan tampuk pemerintahan kuku besi dia kepada anak beliau..aku kini da mula bercuti mid sem.

hosni mubarak

dalam kegirangan aku nak bercuti ni. aku sebnarnya x sangka gak,ko pun bercti..tup2 msg ko sampai ko da kat sini. aku sebenarnya(waktu menaip ni). dalam blur2 lg..mcm x caya apa yang ko buat..adoi suprise sungguh..haha.jangan wat gini lain kali...terkejut aku.

seterusnya untuk mendapatkan apa2 berita terbaru. aku lebih senang untuk amek tau dari adik aku terus,memang tenet dengan line tepon kena block,tapi korang bley kol dorang kat sana..bapak aku kol adik aku elok je td. tapi apa pun doakan la dorang kat sana.

menyentuh mengenai kemenangan barisan nasional di dun tenang,tahniah diucapkan buat barisan nasional kerana berjaya mengekalkan kerusi dewan undangan negeri n09 tenang,bukan mudah nak mengekalkan kerusi dalam masa yang sama menambah bilangan majoriti. tambahan lagi waktu sekarang yang mana waktu politik malaysia dalam keadaan yang sangat kucar kacir.

adun tenang yang baru

tahniah juga buat pimpinan PAS yang mana walaupun kalah tetapi berani melakukan anjakan paradigma dengan meletakkan calon muslimat di dun ini. meskipun terdapat juga calon muslimat sebelum ini, tetapi meletakkan calon muslimat dalam pilihan raya kecil seperti ini dilihat satu risiko  berani mati yang diambil oleh PAS dalam melakukan percubaan.

cikgu mala(calon PAS)

saya melihat percubaan PAS sebagai cara melihat respon rakyat malaysia kepada calon muslimat PAS,kerana umum telah mengetahui pecahan kaum di dun tenang umpama pecahan rakyat Malaysia. semoga dalam PRU 13 PAS dapat merencana 1 strategi yang lebih baik. begitu juga dengn barisan nasional.

No comments:

Post a Comment