Thursday, February 24, 2011

nikmat yang tidak terhingga...

Alhamdulillah segala puji bagi Allah subhanawata'la..atas nikmat kurniaanNya dapatlah aku menghirup udara segar dan mencari keredhaan di atas bumiNya..rasanya x penah lagi aku mengucapkan syukur dalam blog ni. benda yang baru hari ini au tersedar setelah aku me'reverse' hidup aku semenjak aku kecil hingga hari,saat dan detik ni.

minggu ini telah berlakunya pilihan raya kampus di setiap universiti tempata di seluruh malaysia...rasanya kot, x tau la plak kalo universiti luar pun wat PRK gak... pilihan dibuat nak pilih Majlis perwakilan Pelajar..alhamdulillah meskipun universiti aku agak hambar dari segi pilihanraya yang berlaku.namun proses yang berlaku tetap tenang dan berlaku seperti biasa...

kuasa pelajar beb!!!kalo ade kat u***, pergh memang best



jika dicorot kisah hidup aku dari mula kan..aku percaya korang malas baca aku pun malas nak tulis.kalo tulis dari mula sampai bila nak menemui titik noktah. namun apa yang aku dapat simpulkan apa yang berlaku, aku teramat2 bersyukur...x tau la nape.tapi hidup aku mcm banyak sangat benda yang aku mintak sikit je..tapi sifat Allah Maha Pemurah tu melimpah2 kat aku...yela umpama macam ni la...orang bagi korang nasi lemak kerang dengan kuantiti kerang yang banyak, tapi korang bagi nasi lemak biasa...x de kerang..kalo orang yang x kesah memang la x kesah..tapi kita yang bagi nasi lemak kosong ni...mesti la ade rasa segan dan malu...

macam tu la apa yang kita patut rasa sekarang..tuhan tu bagi lebih dari apa yang kita mahu..tapi adakah kita bagi apa yang Dia mahu...ini lah sikap yang perlu ditanam dalam diri kita dalam mewarnai diri kita dengan iman dan takwa..memang sukar nak balas semua apa yang diberi.. tetapi adakah 'sukar' menjadi kayu pengukur..hurm nampaknya kebanyakkan manusia begitulah...

pandang ape??...x puas hati?

apa pun x ley tulis banyak2...nt x de modal..hehe.esok aku nak ke utm skudai da..diharap cik lemu jaga diri ek..jaga anak murid anda elok2...hehe.

2 comments:

  1. waaa..trkeluar jugak kerang fvrte dia 2...

    ReplyDelete
  2. woi kemal!lempang laju2 kang!

    ReplyDelete