Tuesday, February 7, 2012

Terbukalah Juga Pintu itu.

assalamualaikum dan salam 1 Malaysia buat semua kalian. Alhamdulillah pembaca belog ini hrapnya akan bertambah dari masa ke semasa. Tidak tahu kenapa, ramai yang masih tidak faham akan tujuan saya tidak menghebahkan belog ini kepada umum. kerana rasa saya, pengisian dalam belog ini bukanlah untuk pembaca. tetapi adalah wasiat kepada anak cucu saya.

cuti maulid nabi telahpun berakhir, Alhamdulillah di Malaysia sambutan masih lagi meriah dengan perarakan maulidur rasul dan ceramah2 maulidur rasul. Perjuangan Rasulullah sebagai seorang utusan sememangnya diuji semenjak lahir lagi apabila dilahirkan bapanya Abdullah bin abdul mutallib telah meninggal dunia 6bulan sebelum nabi dilahirkan akibat sakit secara tiba2.

selawat dan salam marilah kita ucapkan ke atas junjungan nabi kerana perjuangan baginda tidak mengenal erti lelah mahupun susah.

okei minggu lepas berakhirnya penderitaan yang dinantikan. aku? okei jew.masih gembira dengan keputusan. meskipun x berjaya ke pusingan seterusnya. tapi itu bukanlah pengukur. yang menjadi pengukur adalah kemajuan kita. sekiranya peningkatan dirasa. iitulah kemenagan bagi kita.

Alhamdulillah minggu lepas berkunjung ke One Utama. terima kasih kepada mereka2 yang membawa saya ke sana kerana sememangnya saya tidak pernah ke One Utama shopping Complex. ternyata One Utama sangat besar dan megah berdiri di belakang sri pentas. lepas ni kalau ada rezeki InsyaAllah beli la something dari sana. ole2 pun jd.

one utama
sambutan thaipusam telah berlalu, masyarakat india di ibu kota berkumpul di batu caves bagi meraikan perayaan itu. sememnagnya jem teruk jalan tadi. 

dan entah cmana, sembang pasal Luq hakim kan..tetiba muncul mamat tuh kat depan aku.. terkejut beb. memang panjang umur dia. buat sapa x mengenal luq hakim. boleh klik link ini. (luq hakim).

okeilah.. aku pun da ngantuk mata da letih.. esok nak pt lagi.. oh SIIIIITttttt..haha.. 


ni apa nama dia ek..kat turkey


ni gambaran dari stadium MBBJ,home of PKNS FCa

k tata.. assalamualaikum...nyte2 akmal harith...

bagai anak itik pulang petang,
seekor sesat balik malam,
buat sapa2 yang kulitnya macam arang,
ku ucapkan hepi thaipusam..

2 comments:

  1. assalammualaikum wbt..

    yang teman xboleh bla tu..teman ase la
    pic yang last tu mcm teman punyer opis..yop ni bikin gempak je..teman faham stadium di belakang opis teman tu mengamit seribu kenangan buat yop..


    pe pun syabas la yop..hahaha ~~motif xtahu nak tulih ape~~

    mood : masih tertanye2 siapakah "dia di hatimu" mcm yong nasihat selalu diam itu lebih baik yop..sebab Allah tahu pe yop tak tahu..


    waallahulam..PNHA..

    ReplyDelete
  2. Salaam. itu masjid sultan ahmet atau blue mosque. masjid yang dibina semasa zaman Sultan Muhammad al Fateh sang pembebas Constantinople =)

    ReplyDelete