Wednesday, February 15, 2012

jangan di kenang kisah semalam

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh... panjangnya bagi salam. as shown above tajuk kali ni macam lagu jamal abdillah la plak kan. senandung semalam. Bukan apa, last2 minggu nak training ni kadang2 rasa sedih pulak pasal LKU (latihan kepenatan Unggul) dah nak berakhir.

Setiap orang sememangnya ada kisah sedihnya masing-masing, tak terkecuali Nabi kita sendiri Nabi Muhammad s.a.w yang mempunyai kisah sedih iaitu ketika saiditina khadijah wafat setelah 25tahun nabi dan Khadijah hidup bersama. Sehingga dinamakan tahun itu tahun kesedihan. 

sememangnya susah nak lupakan kisah sedih dalam hidup,dan kadang2 kisah suka kita selalu menenggelamkan kisah duka kita. tidak ada pengalaman yang ingin dikongsi bukan kerana saya tidak pernah bersedih mahupun berduka cita. Tetapi biarlah itu menjadi rahsia saya dengan Dia. sampai menitis air mata teman yob bila teman kena gitu. teman mengharapkan orang yang buat teman macam tuh akan segera mendapat hidayah.

menyibukkan diri kita dalam perkara2 yang yang berkaitan dengan kerja/pelajaran/kehidupan kita adalah langkah terbaik bagi mengelakkan rasa sedih. sedih yang datang kepada kita sebenarnya adalah sebenarnya berpunca dari mereka yang gemar dan aktif mengunakan bahagian jantung dan paru-paru. bahagian paru2 termasuklah di bahagian trakea,bongkiul dan payu dara.

mereka yang gemar menggunakan bahagian ini akan lebih cepat beremosi.

sekadar gambar hiasan-ehsan google

tetapi cara yang terbaik sememangnya diakui kita berdoa kepada Allah dan meminta dengan ati yang luhur. memang banyak doa yang diajar sekiranya mahu meminta. tapi...siapa sebenarnya yang hendak meminta. adakah tukan si ajar doa ataupun diri sendiri.

akhir kalam... dah puas jalan2 x kan x de ole2 untuk aku kot..haha.lama berjalan.harap simpan la ek... bukan selalu merasa ayam turki ke..x pun sayur salad turki...


sekadar gambar palsu-ehsan RTM

2 comments:

  1. nape mal sdey2???sibukk2 kan la diri.aku pon salu wat camtu.nk ole2 ke??hahah.nt aku pk nk simpan ke x..

    ReplyDelete
  2. alolo.takmau sedih2 lah semua yg jd ada hikmah & be happy with ur life now and remember karma

    strict rough but tough,dalam hati ada taman. aww ;D

    ReplyDelete