Friday, February 24, 2012

Air Mineral

assalamualaikum,dan 

salam 1 Malaysia. (salam 1 Malaysia kini telah digunakan secara meluas oleh kebanyakan belog), menyahut seruan Tok Jib yang mahu perpaduan dalam malaysia dibentuk.

Sebelum terus ke cerita seterusnya marilah kita membaca Al-fatihah kepada penghibur no 1 asia. dato sudirman hj arshad atas pemergian ke rahmatullah 20tahun yang lepas. Allahyarham banyak meninggalkan nostalgia dalam lagu2 beliau seperti basikal tua, mat disko. Lagu yang menggamit kenangan ini akan dikenang sampai bebiler.

allahyarham sudirman
isunya hari ini adalah tentang gadjet2 yang telah diterima, ya sememangnya diakui kini banyak gadjet2 yang berada di pasaran terutama telefon bimbit. semua orang gilakan gadjet termasuk yang berada dalam bilik aku ni. nak ceritanya bilik aku ada 3 android dan 2 pengguna IOS(iphone 4s), dulu ada sorang pengguna BADA, tapi dah berpindah bilik. kalau x bersaing la antara kami ni. nak membuktikan sapa yg lagi best BADA,Android or IOS.

apa pun harapnya agar kita semua x terlalu mengejar cita2 nak pakai telefon memahal. cukuplah sekadar pakai yang sedia ada. macam aku pun  x d la nak pakai telefon mahal2 cume sekadar berkemampuan beli la yang mana mampu. ngidam yob, bukan selalu teman beli hp. 

dan kepada mereka2 yang masih teragak2 dan berkemampuan nak membeli telfon pintar @ smartphone. kalau ada bajet leboh teman sarankan meh la beli iphone 4s. x rugi pun. macam teman ni dah guna samsung 4tahun dah. Dan InsyaAllah bakal guna lagi 2 tahun.


apabila adik bertemu abang.

abang bertemu ABANG LONG


4 comments:

  1. warna hp x melambangkan warna kulit..

    peribahasa baru:

    hp sama putih,tapi kulit lain2.
    hehe.just kidding.hv a nice day.:p

    ReplyDelete
  2. moooo...hahaha.ko ni kan seuka wat kezutan kepada aku taw.. cian aku..

    x pe,kulit x dapat nk capai kaler putih.. hp pun jd lah..ko cmana?

    ReplyDelete
  3. haha.menge'moooo' nampak..aku?aku cool je.hak3.kehidupan agak miserable kebelakangan ini.entahlah weiiii..dgn demam lg.ko camane?

    ReplyDelete
  4. dgn demam2 lg??..wahaha..x bestnya mu... cian plak ko.aku ok je. sihat alhamdulillah... dikurnia insan2 yang baik di sekeliling ak...

    ReplyDelete